نه دی هشتاد و هشت

دست نوشته های محسن فینی زاده برای آنچه وظیفه اش بوده که بگوید...

دست نوشته های محسن فینی زاده برای آنچه وظیفه اش بوده که بگوید...



درباره من | ارتباط من | تلگرام من | توییتر من
---------------------------------



آخرین نظرات

روزی که امام خمینی نخستین حرف ها را در خصوص گفتمان واصل انقلاب اسلامی به میان آورد کمتر کسی تصور حرکتی این چنین بزرگ را در کشور می کرد، نگاه و نگرش حضرت امام خمینی (ره) با مشخص کردن حقوق مردم، ضعف های حکومت، دروغین بودن وعده ها، تئوری سازی حکومت اسلامی در مراکز علمی و تبیین ولایت فقیه در میان عالمان و تربیت شاگردان، حرکت های اجتماعی و هدایت اجتماعی این حرکت ها، تربیت شاگردان بر محوریت اسلام  و استفاده تمام از ظرفیت اسلام و مساجد در طرح ریزی حکومت اسلامی، و در آخر حرکت غیر رادیکالی و تغییر حکومت.

مسیر امام شاید در حال حاضر که انقلاب به ثمر رسیده و سی و چند سال از آن سپری شده است ساده بنظر بیاید اما در زمان خود در نگاه بسیاری از مردم غیر قابل انجام بود، به صورتی که در اوایل حرکت از امام در مورد اینکه با چه کسی می خواهد انقلاب کند می پرسیدند.

حال بعد از شروع حرکت و تجربه دو انقلاب(انقلاب در مقابل رژیم طاغوت و انقلاب در مقابل استکبار جهانی) بایستی جس سومی از انقلاب به وجود بیایید تا اندیشه امام را در مسیر ترویج سبک و گفتمان انقلاب پیش ببرد.

در انقلاب اول مقصد تغییر حکومت و جایگزینی حکومت اسلامی مبتنی بر مردم سالاری دینی-به فرموده رهبر - بود که با رهبری چندین ساله امام خمینی (ره) و تلاش و مجاهدت های شاگردان ایشان و حمایت و حرکت بی نظیر مردم شکل گرفت، حرکتی که در ابتدا انجام نشدنی به نظر می رسید و حتی با سرکوب شدیدی مانند مدرسه فیضیه هم روبرو شد و حتی باعث تبعید امام گردید. انقلابی از جنس نگرش امام خمینی که برخواسته از اسلام بود، انقلابی بدون خشونت و حرکت های رادیکالی

این انقلاب مشمول تفکرات سیاسی و حکومتی امام که برخواست از اسلام ناب بود می شد

انقلاب دوم که به فرمموده امام خمینی (ره) مهمتر از انقلاب اول است سبب کوتاه شدن دست استکبار جهانی از کشور و ایستادگی کامل ملت در مقابل زیاده خواهی ها استکبار مخصوصا امریکا بود که با مدیریت صحیح امام سبب افت و شکست چهره ظاهری استکبار شد

این انقلاب شامل تفکرات ضد استکباری و نفی استکبار و امپرالیسم غرب از تفکرات امام بود، انقلابی که تفکرات امام راحل که سر منشا گرفته از اسلام بود را در عرصه بین الملل به نمایش می گذاشت

اما انقلاب سوم در گفتمان انقلاب اسلامی بایستی در  پیاده سازی تفکرات در اجتماع و به معنی صریح تر تولید و تغییر و به تعبیر نویسنده انقلابی از جنس سبک زندگی و نمایش زندگی اسلامی به جهانیان یافت.

انقلاب سوم تکمیل کنند دو انقلاب -سیاسی و بین المللی- است در حقیقت زندگی کردن و نهادینه کردن و تبلیغ زندگی به سبک اسلام و امام است

زندگی به دور از مشکلات امروزه جامعه، زندگی در مقابل با جنگ نرم دشمن و انقلابی در مقابل سبک زندگی تکنو کرات ها، لیبرال ها و غرب گرا ها

انقلابی برای جایگزینی سبک زندگی اسلام ناب به جای سبک زندگی امروزی که معجونی از تفکرات مختلف است.

انقلابی که شاید امروز واجب تر از نیاز زمان امام به آن دو انقلاب بود.

که البته و قطعا این امر محقق نمی شود مگر با سه پیش شرط

اولا: تربیت افرادی که مبلغ سبک زندگی اسلامی باشند

دوم: بیان مشکلات و نقد سبک زندگی غربی

سوم: حرکت انقلابی در این مسیر-متاسفانه امروزه بعضی ها حرکت انقلابی را با حرکت های رادیکالی اشتباه می گیرند منظور از حرکت انقلابی حرکت پر شتاب و محکم مانند انقلاب اسلامی است که به دور از خشونت و با مشارکت تمام مردم و با رضایت تمام مردم انجام گرفت به شکلی که خود مردم انقلاب را برای خود میدانستند و می دانند-

البته قدم اول در این مسیر اصلاح دولت مردان و مسئولین است که بایستی اول سبک زندگی خود را تغییر دهند، اول بایستی از تجمل گرایی با خانه های چند هزار متر دور شوند، اول بایستی فرزندان خود را تربیت کنند و خانواده خودشان را با سبک زندگی اسلامی و سبک زندگی امام خمینی(ره) آشنا کنند

بدون شک با دولتی که 60 یا 70 در صد مدیرانش در 3 یا4 منطقه شمالی تهران زندگی می کنند نمی توان مدعی حرکت در مسیر سبک زندگی اسلامی بود.

بدون شک در کشوری که دختر یا پسر فلان مسئول چندین زومکن جرم دارد و به راحتی به هر کجا که خواهد سفر می کند نمی توان از یک دختر یا پسر دیگر خواست که درست زندگی کنند.

بدون شک وقتی وام های چند میلیاردی هر روز تیتر روز نامه هایی هستند که هر کدام از این روزنامه ها به آدم های چند میلیاردی وابسته اند نمی توان توقع معیشت به سبک اسلامی را زا آن جامعه داشت.

بدون شک مسئولینی که خانه های چند میلیونی به نام فرزندانشان می کنند آن هم از پول های بیت المال یا مشتبه به حرام نمی توانند مدیران جامعه باشند که سبک زندگی اسلامی در آن رایج است

بدون شک زندگی امام خمینی(ره) زندگی ساده بود و او بافرزندانش در موضوع خانواده بسیار مهربان اما در موضوع کشور قاطع بود-اشاره به نوه امام که به امریکا رفت- حال همه افرادی که مدعی سبک زندگی امام خمینی هستند باید به همین صورت زندگی کنند

مبل چند میلیونی و زندگی چند میلیاردی و مهمانی انچنانی قطع شایسته یاران امام نوبده و نیست و اگر کسی با این شیوه و سبک زندیگ کند و مدعی خط امام باشد بدونش ک دورغ کو ترین فرد است.

ما باید انقلابی از جنس انقلاب سوم را رقم بزنیم که به معنی حقیقی سبب صدور انقلاب به دور دست ها و ایجاد نهضت جهانی مستضعفین در سراسر جهان خواهد شد همان طور که امام در این نگرش می فرمایند:

و قضی? غیبت حضرت صاحب، قضی? مهمی است که به ما مسائلی می‏فهماند. مِن‏جمله اینکه برای یک همچو کار بزرگی که در تمام دنیا عدالت به معنای واقعی اجرا بشود در تمام بشر نبوده کسی الاّ مهدی موعود ـ سلام اللّه‏ علیه ـ که خدای تبارک و تعالی او را ذخیره کرده است برای بشر. هر یک از انبیا که آمدند، برای اجرای عدالت آمدند و مقصدشان هم این بود که اجرای عدالت را در هم? عالم بکنند لکن موفق نشدند. حتی رسول ختمی ـ صلی اللّه‏ علیه و آله و سلم ـ که برای اصلاح بشر آمده بود و برای اجرای عدالت آمده بود و برای تربیت بشر آمده بود، باز در زمان خودشان موفق نشدند به این معنا، و آن کسی که به این معنا موفق خواهد شد و عدالت را در تمام دنیا اجرا خواهد کرد، نه آن هم این عدالتی که مردم عادی می‏فهمند که فقط قضی? عدالت در زمین برای رفاه مردم باشد بلکه عدالت در تمام مراتب انسانیت. انسان اگر هر انحرافی پیدا کند، انحراف عملی، انحراف روحی، انحراف عقلی، برگرداندن این انحرافات را به معنای خودش این ایجاد عدالت است در انسان. اگر اخلاقش اخلاق منحرفی باشد، از این انحراف وقتی به اعتدال برگردد، این عدالت در او تحقق پیدا کرده است. اگر در عقاید یک انحرافاتی و کجیهایی باشد، برگرداندن آن عقاید کج به یک عقید? صحیح و صراط مستقیم، این ایجاد عدالت است در عقل انسان. در زمان ظهور مهدی موعود ـ سلام اللّه‏ علیه ـ که خداوند ذخیره کرده است او را از باب اینکه هیچ کس در اولین و آخرین، این قدرت برایش نبوده است و فقط برای حضرت مهدی موعود بوده است که تمام عالم را، عدالت را در تمام عالم گسترش بدهد، و آن چیزی که انبیا موفق نشدند به آن با اینکه برای آن خدمت آمده بودند، خدای تبارک و تعالی ایشان را ذخیره کرده است که همان معنایی که هم? انبیا آرزو داشتند، لکن موانع، اسباب این شد که نتوانستند اجرا بکنند، و هم? اولیا آرزو داشتند و موفق نشدند که اجرا بکنند، به دست این بزرگوار اجرا بشود)تاریخ: 07/04/1359  محل :   تهران، جماران(

 و این محقق نمی شود مگر با اصلاح از مسئولین و همراه ملت و هدایت نخبگان .

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی